zaterdag 3 augustus 2013

Avocadopesto met gerookte zalm en philadelphia



Geïnspireerd op deze pin maakte ik de volgende lunch naar eigen inzicht klaar.





Voor de avocadopesto gebruikte ik:
1 avocado
+/- 10 basilicumblaadjes
1 teentje knoflook
een handje parmezaanse kaassnippers
scheutje olijfolie
wat peper en zout

Daarnaast had ik nodig:
pakje gerookte zalm
philadelpia (naturel)
donker brood, ik koos voor een losagne





De ingredienten van de avocadopesto heb ik gepureerd met de staafmixer in een hoog opstaande beker. Ondertussen grilde ik de zachte zijden van de losagne. De avocadopesto smeerde ik dik uit over de twee helften van mijn broodje. Daar overheen ging de gerookte zalm. Daarna besmeerde ik de zalm met wat philadephia naturel (naar smaak). Eventueel afmaken met wat versgemalen peper. Mmm...

Tip:
De avocadopesto kan ook goed door de pasta!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Blogarchief